Wednesday, July 6, 2011

sahabat

Korang pernah kena buli? Aku pernah. Korang pernah di ugut sruh byar tol klau nk lalu ke tingkat ats bgunan( buli) aku juga pernah… korng pernah nangis di sekolah..? aku prnah.. korang pernah… kehilangan kawan? Aku juga turut merasakkannya..
Dan.. korang pernah rasa mcm nk cekik2 kawan korang yg membuli tu? Tu.. lagi lah aku pernah…. Hahhahah…
Kali ni aku nk ceritakan sebuah cerita dari koleksi peribadi yg tersimpan lama dlm kotak ingatan aku sejak dlu lagi.. sbenar nya kn. Bru td je aku teringat kn budak ni.. sejak masuk sekolah menengah.. aku cuba sedaya upaya utk lupa kn budak ni.. sbb dial ah yg mmbuatkn zaman sekolah rendah aku mendai gelap.. da d selubungi kegelapan.. cewahh… haahaha… korang kn. Bg sesape yg pernah kena buli.. korng ckp x kat fmily korng ? aku cuba utk ckp.. tp x tau cm mna nk start..
Ok… aku cerita dri mula hingga akhir okeyh.. hehe… masa aku bru msuk darjah 1.. aku ni seorang yg pasif..( skrg pn cm tu) aku hanya ikut ckp org jer.. sbb klau aku tak ikut ckp dia org.. dia org x nk kwn ngn aku.. d sbb kn hal tu.. aku jd takut.. mcm mna lah agaknya klau aku tak de kwn.. apa yg dia org minta aku bg jer. Trutamanya bab duit.. kat kelas aku ni.. ada lah sorg minah ni.. mentang2 lah aku ni lurus bendul… ha… dia siap ugut aku nk bg tahu kat cikgu lah.. yg aku curi2 g kdai sebelah sekolah tu… aku pn apa lg.. punya lah takut.. dia ckp klau x nk dia bg tau kat cikgu.. bri kan dia duit.. hurmm.. skrang ni.. aku pun fkir rsa mcm nk tergelak jer klau aku ingat hal tu.. hahhaa.. yelah.. pdahal lepas tu.. msa aku darjah 6. Aku bru aku tau.. mmg x d knakan tndakan pun klau g kat kdai tu.. b4 pkul 8.. haahaha… dan bila dah msuk darjah 5 n 6. Aku da cerdik la sikit nk menilai semua tu.. dan. Aku jumpa lah balik budakk ni yg suka mmbuli aku tu la.. sape lg kn.. haha.. dia minta maaf ngn aku.. dan dia pulangkan duit semua yg dia pinjam kat aku dlu.. aku pn x tau brapa total dia.. almklumlah.. dah bertahun.. mna nk igt.. mula2 tu aku x nk terima.. tp dia berkeras jugak nk bg. Then aku decide aku kat dia.. ko bg je lah brapa yg ko nk bg.. then lepas tu.. dia bg sikit2 duit yg dia pnjam tu pda aku.. aku trima je lah. Hee…=) t tak lama kemudia.. aku dpt news yg buat aku terkejut sgt2… budak jatuh sakit yg misteri.. aku pn x tau apa sakit dia.. dan lepas dia g tahu yg hutang dia dah langsai dgn aku.. 3 4 bulan lepas tu lah dia jatuh sakit.. dan hingga sekarang ni.. aku x tahu apa perkembangan dia.. sama ada dah sihat ke x.. wallahualam…. Moga2 dia kekal sihat.. walafiat..
Mcm2 lg.. yg aku kena buli.. hurmm.. sbb tu lah mlas nk igt kenangan kat sekolah rendah.. dan sejak tu lah jugak.. aku tak percaya kn kwn. Aku tak pernah ada kwn karib. Klau kwn biasa tu ada lah. Sekrg ni.. aku lebih selesa bersendiri.. tanpa kwn karib.. yg penting.. selagi aku boleh hidup dgn aman n x kacau hidup org.. selagi tu lah aku akan terus kn hidup aku… aku mencari.. sesuatu yg tidak d ketahui apakah yg aku mencari.. aku mengembara di dunia yg penuh sandiwara, tipu muslihat. Dan.. semoga ALLAH.. menyuluh cahaya agar aku tidak terpesong.. d jalanNYA… aminn…..>.<
Oh ya.. aku nk ckp.. aku da single.. hahaha/…. Welcome to the club munira… hahahah…( club single sedunia)

No comments:

Post a Comment