Friday, March 11, 2011

selamatkanlah ...

ya Allah.. ya tuhan ku.. selamatkan lah.. hamba2Mu yang berada di perantauan di sana dari segala bencana. td aku terbaca latest news. bencana tsunami di jepun. gempa pd 8.9sr. bila melihat kn video ttg bencana tu aku teringat kn peristiwa 2006. d kala semua manusia berhibur di sini. di luar sana dah kehilangan nyawa. tetapi pernah kah kalian menghargai setiap masa yang telah berlalu. biar pun seminit tp boleh di lakukan dgn bermanfaatnya. aku juga seperti kalian. seorang manusia yang lalai ..

lalai dengan duniawi. aku akui kita as a teenager sememang nya insan yg mudah lalai. bak kata kawwan aku.. kta kna enjoy di dunia ni. nnt bila da masuk kubo x bole nk enjoy dah.

meskipun kadang2 aku terlampau enjoy. ttp aku nekad kali ni aku nak berubah.dgn bantuan roommate bilik aku yang baru. aku nak berubah untuk jadi lebih baik. lebih baik dari dulu. dan menjadi yang terbaik. tak kira lah baik dari segi apa pun tapi yang penting.. aku nak jadi lebih baik dari tahun lepas.

dulu aku freehair..a bit social tapi lepas aku stay dgn nuha. gadis yang lemah lembut, alim, solehah,.. dan macam2 lagi. aku betul2 teringin nak jadi macam dia. aku nak jadi gadis yang sempurna macam dia. bagi aku lah... dia mmg solehah. in my sight. sejak dari perkenalan dengan nuha. nuha byk menceritakan ttg islamiah. dan menyedar kan aku. betapa indah nya islam. bagi aku dialah ikon aku untuk berubah. sekarang dah setahun aku tak jumpa dengan nuha. apa kabar dia agak nyer yer. hurmm.. insyaALLAH... kalau berkesempatan . aku akan turun ke puncak alam.

aku sedar. aku ni mudah terpesong. jika tersilap kawan aku mudah jatuh. tapi... aku bersyukur.. sejak masuk uitm ni.. aku berjumpa dengan berbagai2 ragam. dengan bantuan Mu Ya ALLAH... aku di kurniakan sahabat yang membantu aku tiap kali aku hampir nak terjatuh. aku benar2 bersyukur kepadaMU.

1 comment:

  1. Alhamdulilah moga2 jalan kebenaran dan pentunjuk telah allah buka untuk saudari. jangan sia2kan petunjuk yang diberi. teruskan mencari indentiti diri. perubahan wajib dalam kehidupan.(^-^)

    ReplyDelete