Monday, May 17, 2010

kenakalan ku

masih teringat lagi, bahkan seakan akan sedang berlaku apabila mengenangkan segala kenangan aku semasa sekolah dahulu.. masa sekolah rendah.. aku selalu di buli.. dan aku punya gelaran iaitu.. ratu menangis hehe.. kelakar kan? tapi itulah kenyataan nya. hurmm.. seandainya aku dapat aku undur kan masa itu nak saja aku pukul budak tu.! geram betul.. huurrgghh
dulu aku selalu di.. usik dengan budak2 laki yang nakal.. ada yang tolak aku jatuh longkang kurang asam punya budak. kalau lah aku jumpa dia nak aje aku cekik dia. lepas tu ade jugak yang suka tarik tudung sampai tertanggal tudung aku.. ha!! nak cite nih.. hehe..
kan ade budak yang tolak aku jatuh longkang tu kan? satu aku tugas bersih kelas so aku datang awal la. bile aku tengok die dtg.. aku cepat2 sembunyi di bawah meja cikgu.. lepas aku makesure die da masuk.. aku buat bunyi hantu.. hihihikkk kelakar.. dia nangis... hahah.. laki tak guna.. best sgt2.. time tu.. tapi semua tu.. masa sekolah rendah..

bile dah sekolah menengah pulak.. aku budak yang agak baik lah... hihi.. mmg tak leh blah punya.. masa form 1 aku still kena buli.. lagi dengan budak lain pulak.. hishh apa lah nasib aku nih.. dari sekolah rendah asyik kena buli lagi.. hurmmm start form 2.. aku mula sedar.. aku harus berubah.. aku masuk kelas tae kwan do.. sejak tu.. ake tak ada kawan melayu.. semua kawan2 aku chinese.. mana sahaja aku pergi kami still bersama.. and satu hari kawan baik aku meninggal.. masa perlawanan tae kwan do kat sekolah agama lelaki.. kawan aku Quek jun Teng.. mati di gelanggang.. akibat terkena sepakan di leher.. sejak itu aku berhenti berlajar tae kwan do.. aku tahu budak lelaki skolah agama tu mmg ada niat nak buat mcam tu pada kawan aku.. sebab aku kenal dia. dia pernah kacau aku.. dgn Jun Teng.. sampai sekarang aku still ingat muka dia. kalau aku jumpa nak saja aku panggang dia buat BBQ huh!

masa form 3 pulak.. lepas aku berhenti group tae kwan do.. aku mula join group pengawas sekolah.. hurmm. actually.. aku join tu pun.. sebab minat kat senior sorang nih.nama nya azim.. hehe.. hensem.. beb.. hihi... gatal la pulak.. xpe2 cool... ok.. smbung balik.. aku join pengawas sekolah smpai lah form 5.. dari form 1 until 5 aku punya seorang kwan rapat die chinese.. ssama dgn Jun Teng lah. nama nya Saw Piek Suan. kami selalu study sama.. hurmm.. sweeet memory. kalau nak tahu masa skolah aku x pernah jatuh cinta.. hinggalah time dekat SPM .. sampai ada yang kata aku ni lesbian .. kuang ajar betul budak2 laki...

kalau aku ingat balik.. memang kelakar sangat.. bila kena kejar dgn cikgu akaun.. hahah.. cikgu rosli ni suka sangat suruh orang jwb kat white board.. da la org segan.. hishh.. ari tu.. aku thu.. dia mesti aim aku nyer.. aku saja masuk kelas lewat.. tgk2 dia da start mengajar.. baru masuk bru je selangkah ha ! kamu buat nih jwab sekarang juagk.. aku dgn muka cuak nya.. mati akal aku di buat nya.. aku toleh blakang.. then aku lari sekuat mungkin trun tangga.. dah la tinggi.. 5 tngkat.. pling atas plak tuh.. hurm.. aku lari secepat yang mungkin.. hehe.. aku igt dia x kejar aku dah... rupanya.. still kejar aku.. aku terus lari ambik short cut jln belakang sekolah. haha.. lari pegi lbrary.. haaa.. tmpat paling best skali.. bleh tdo kat sofa kat blakang haha.. sweet nyer.. hihi... kelas akaun je lah yg aku selalu wat hal x silap aku.. hah... oh ya.. kelas math.. aku lupa lak.. sbb aku x suka subjek bernombor2 nih.. mengantuk.. la.. aku suka sbjek yng lebih kepada pmbacaan.

ha.. smbung balik.. lepas tu.. cikgu rosli pggil aku jmpa kat blik dia. dia cabar aku.. mcam ni.. aku still igt lagi cam ner dia ckp ngn aku time tu.. mmg penuh makna sgt2.." sy nak awk tahu.. awk berpotensi.. walaupun... awk fail 1st time ari tu.. sy thu awk bleh buat.. tapi kalau mcam ni lah sikap awk.. awk x kan boleh sampai bila2 igt sampai mati apa yg sy ckp pda awk ni! paham."
start dari hari tu.. aku study balik akaun.. aku pergi extra klas .. yg cikgu rosli ajar tuk form 4.. aku tebal kn muka aku.. masuk kelas tu.. sbb nk cover balik.. subjek math pun sama.. aku join budak form 4.. sejak dari hari tu.. hidup aku mula sibuk. dgn kelas.. walaupun sibuk dengan tugas sebagai ketua pengawas.. aku cover semua skali..
then masa trial SPM aku ber jaya lakukannya.. berkat pengorbanan aku.. dan masa aku study dgn piek suan.. kami apply study luar negara bersama.. iaitu new zealand.. dan dia pilih russia..
kami berjaya.. tapi malang nya.. aku tak pergi.. dan dia pergi.. lepas dpt result trial tu.. aku pergi jmpa cikgu rosli.. aku ucapkan terima kasih pada dia. begitulah selanjutnya dengan SPM ...

nak tahu kisah aku jadi ketua pengawas.. bg aku x relevan langsung lah. hehe.. pada mulanya.. aku just nk join pengawas sbb senior hensem jer.. lepas dia tamat blajar.. aku yg pegang jawatan die.. mula2 aku tak nak.. tp di sebabkan budak laki sorang nih namanya azlan.. cabar aku.. dia cakap aku x brani nk bertanding dgn dia.. bla time tuk berkempen pilihan raya bermula.. aku start berkempen.. hah.. mcam2 aku buat.. pergi setiap kelas.. la.. then.. last tuk hari berkempen.. aku just ucapkan pda pengundi2.. bahawa aku.. bkn seorang pmimpin yg terbaik.. tp aku aku akn mencuba sehabis baik tuk memimpin.. . full stop!! akhirnya.. jawatan tersebut berada dlm genggaman aku dan azlan menjadi naib je.. still igt.. budak yang tolak aku jatuh longkang.. dia orang di buang sekolah sbb aku.. aku cari kesalahan dia orang.. dan ternyata mereka memang melakukan kesalahan.. x sangka dan x bazirlah masa aku mengintip dia orang. dia n the gang.. minum arak kat bealkang sekolah.. mmg x arr.. aku nk biar kan aje..

. hihi.. dlu aku ada impian.. nak date dengan abg senior tu.. yg ketua pengawas tu.. hehe.. akhir nya.. aku berjaya date dgn dia.. haha.. memang aku x percaya aku dah date dg dia.. tp.. bg aku dia tak lah sebaik yang aku sangka.. aku hanya menilai dia dari luarana.. tp dia gentlemen beb.. gua jamin arr.. heee... tp aku x suka cara dia layan prempuan.. terlalu romantik.. and serius.. memang geli and memboringkan.. dlu aku ingat aku date dgn kembar dia. tapi nasib baik betul.. hahah... memang sweet memory.. memory kat sekolah lah yang paling menarik.. akan aku simpan dalam hati sampai bila2.. kenangan yang tak mungkin akan berulang kembali. terima kasih cikgu.. sy sayang cikgu.. sebab cabaran cikgu sy boleh! x akan sy lupakan cikgu.. selamat hari guru... assalamualaikum....

2 comments:

  1. seandainya dapat aku ulang kenmbali semua ini akan aku hargai setiap detik dgn penuh makna.. dan akan aku ketuk kepala dia org yg buli aku..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete