Tuesday, December 22, 2009

SYUKRAN

aku bukan pemuisi yg agung..
cuma insan kerdil yang punya jiwa
namun ia nya mati,
kerana tercalar semalam..
mengutip kasih d hujung gerhana yg keciciran...

hidup berteman kn sepi seperti menghuukum diri sendiri
di mana hendak ku cari penawar terhiris....
gelombang ini tajam .... menerjah naluri..

aku akur andai nya.. aku tersungkur
tapi biar lah d dada yg kalam..
namun gerhana bukan d spanjang jalan..
kerna aku bkn nya bersendirian.. syukran itu aku noktah kn d hati..
ku ukir dari jiwa yg suci..
namun kasih ku makin jauh..
bersepah seperti dahan rapuh.. bantu lah aku mengutip cinta ini.......

teman lah aku dalam kegelapan yang payah ni....
sayangilah aku seperti lembutnya.... sekeping hati suci...
cintai akudari tulus jiwa..lelakimu yang berhidayah..

syukran itu... yang ku ikat d hati..
syukran itu yang aku ingin miliki...
biar kau mengerti puisi yg ku tulis..
kekal sbg jnji abadi...
andainya aku masih menjadi manusia..... penyepi..
itu bukan bererti aku x pandai menghargai...
cuma aku keliru, kisah silalm yg mencengkam
menikam jiwa ini......

syukran,, syukran... tapi aku
tidak layak untuk terlalu d hargai...
tetapi...memerlukan kasih sayang cinta.........
yg tulus suci dan murni
dari hati yg luhur........

buat gold roger

No comments:

Post a Comment