Sunday, December 20, 2009

C.I.N.T.A.........

ada apa dengan cinta.... tanya pda hati kamu... apa kah mksud cinta pda kamu..hurmmm..
al kisah..... di suatu pulau kecil tinggalah CINTA , KEKAYAAN, KECANTIKAN, KESEDIHAN, dan KEGEMBIRAAN... mereka hidup saling melengkapi.. ..
suatu hari.. dtg badai menghempas pulau itu.. semua penghuni pulau cepat2 menyelamat kn diri sendiri CINTA tidak dapat brenang.. dan tdk memilki perahu... tak lama kemudiaan.. CINTA mlihat KEKAYAAN sedang mengayuh perahu..
"KEKAYAAN tolong aku.!!" teriak CINTA..
maaf CINTA... perahu ku telah penuh dgn harta benda ku .. aku x dpt mmbawa mu.. nnt perahu ni tenggelam" lalu KEKAYAAN pergi meninggal kn CINTA
CINTA sedih.. skali.. kemudian d lihat nya KEGEMBIRAAN dgn perahu nya itu...
"KEGEMBIRAAN tolong aku!!" teriak CINTA.. namun KEGEMBIRAAN x dgr teriakan CINTA
air semakin meninggi sampai ke paras pinggang..dan CINTA semakin panik .. x lama pula kelihatan nya KECANTIKAN .."KECANTIKAN bwalah aku bersamamu.... lalu.. nk thu x ape yg d jawab oleh KECANTIKAN? "wah CINTA..kamu basah dn kotor... nnt kamu mengotori prahu ku ini..." sahut KECANTIKAN..
CINTA mulai menangis teresak2..mengapa semau org melupakan aku..saaat itu klihatan KESEDIHAN melewati CINTA "oh KESDIHAN bawalah aku bersamamu... lalu KESEDIHAN berkata.. " maaf cinta.. aku sedang bersedih n aku mahu bersendirian shj...." CINTA mulai ptus asa... ia mrasaakn air semakin naik...da akn menenggelam kan nya.
lalu ia ber doa kpd TUHAN " oh Tuhan tlong lah aku.., apa jd nya dunia ini jka tnpa aku... tanpa CINTA....
pada saat kritis itu... tba2 terdengar satu suara.. CINTA!! cepat naik perahu ku ini... CINTA menoleh ke arh suara itu...& melihat nya seorg tua yg berjanggut putih..sdg mengayuh perahu itu... lalu cepat2 CINTA naik ke perahu itu..tepat sblm air menenggelam kn nya..
kemudian.. di pualu terdekat.., org tua itu menurunkn CINTA .dan segera meninggal kn nya... CINTA sama sekali tdak mengetahui siapa kah org tua yg baik hati itu...CINTA segera menanyakan kpd seorg penduduk pulau itu.. siapakah org tua itu sebenarnya..
"oh, dia lah WAKTU " kata org itu,..lalu cinta bertanya.. "mengapakah dia menyelamat kn aku..? aku x knl pun sape die sbenar nye.. .Bah kn kwn2 yg mnegenali aku pon enggan menolong aku...tnya CINTA hairan....
"sebab.. " kata org.. itu... " hanya WAKTU lah yg tahu berapa nilainya harga sesebuah CINTA itu........................" renung2 kn...

No comments:

Post a Comment